DIOZÓFIA

Isteni filozófia | Diozófiai értekezések, elmélkedések és tanulmányok

Down   »
[ ]


Az 'Úr imádsága' | MiAtyánk (Rózsakeresztes bölcselet magyarázattal)

  ~    

Diozófia  |  Idézetek / Mottók
diozófia Istennek igazságos voltán és a kinyilatkoztatáson alapszik a megismételt testetöltés (reinkarnáció) tana.
Az egyetlen tan, mely az alantas erkölcsi körülmények közé helyezett ember, illetőleg Isten igazságos voltáról alkotott fogalmaknak megfelel, a 'Reinkarnáció Tana'.
Diozófia | Új Világ küszöbén II. - A többszöri testetőltésben rejlő igazság (1 rész, 9. o)


  ~    


Diozófiai értekezések, elmélkedések és tanulmányok


Az Úr imádsága

és a magyarázata a 'Rózsakeresztes bölcselet' szerint


Máté 6:6
"Te pedig, amikor imádkozol, menj be a te belső szobádba, és ajtódat bezárva imádkozzál a te Atyádhoz, aki a titokban van; és a te Atyád, aki a titokban lát, megfizet néked nyilván."
Mt 6:8
"...mert tudja a ti Atyátok, hogy mire van szükségetek, mielőtt kérnétek tőle."
Máté 6,9-13:
"Ti azért így imádkozzatok:

Mi Atyánk, ki a mennyekben vagy,
szenteltessék meg a Te neved;
jöjjön el a Te országod;
legyen meg a Te akaratod,
mint a mennyben, úgy a földön is;
mindennapi kenyerünket add meg nékünk ma;
és bocsásd meg a mi vétkeinket,
miképpen mi is megbocsátunk az ellenünk vétkezőknek;
és ne vígy minket kísértetbe,
hanem szabadíts meg a gonosztól;
mert Tied az ország, és a hatalom, és a dicsőség, mindörökké.
Ámen.”

Lukács 11,2-4:
„Ő (Jézus Krisztus) pedig ezt mondta nékik:
      Mikor imádkoztok, mondjátok:

A mi Atyánk, ki a mennyekben vagy,
szenteltessék meg a Te neved!
Jöjjön el a Te országod!
Mindennapi kenyerünket add meg nékünk minden nap!
És bocsásd meg nékünk a mi vétkeinket,
mivelhogy mi is megbocsátunk mindenki ellen, aki vétkezik ellenünk;
és ne vígy minket kísértetbe.”

Károli Gáspár fordítása (1610)

A "MiAtyánk", az ember hétszeres strukturájához igazodik.
Isteni Szellem (Istenség): Atya, Fiú, Szent Lélek
Égó (Felsőbbrendű Én): Életszellem, ember-szellem
Személyiség: Értelem (mentál), érzelem (asztrál), élet (éter) test, fizikai test

- A bevezetés - a címzett: "Mi Atyánk, ki a mennyekben vagy",
1. "szenteltessék meg a Te neved": az emberi szellem imája a Szent Lélekhez az érzelemtestért (astráltestért);
2. "jöjjön el a Te országod": az éter / életszellem imája a Fiúhoz az élettestért / étertestért;
3. "legyen meg a Te akaratod (a Földön)": az Isteni Szellem imája az Atyához a fizikai testért;
4. "mindennapi kenyerünket add meg nekünk ma": a fizikai testért mondott ima;
5. "bocsásd meg a mi vétkeinket, mint mi is megbocsátunk az ellenünk vétkezőknek": az élettest / étertestért mondott ima;
6. "ne vígy minket kísértésbe": az érzelem-, asztrál testért mondott ima
7. "szabadíts meg minket a gonosztól": az értelemért / mentál testért mondott ima / imádság;


Az ember fejlődésének és -egyben- az emberi fejlődés egyik lelki és spirituális segédeszköze a 'Miatyánk' vagy a „Pater” nevű ima.
Az Úr imádságára, tekinthetjük úgy, mint egy absztrakt, algebrai képletetre, mely az ember összes testének/hordozójának fejlesztésére és megtisztítására szolgál,valamint azok színvonalának felemelésére, fejlesztésére is.

A bevezetés, „Mi Atyánk, aki a mennyekben vagy”, csupán egy borítékon szereplő címzés.

Az anyagi -fizikai- test megfelelő gondozásának gondolatát és gondoskodás fogalmát a következő szavakban fejezi ki: „a mi mindennapi kenyerünket add meg nékünk ma”.

Az élettestel / étertestel -és annak a szükségleteivel- foglalkozó ima így hangzik: "bocsásd meg a mi vétkeinket, miképpen mi is megbocsátunk az ellenünk vétkezőknek". A élettest / étert az emlékezet (memória) székhelye.
Tartalmazza életünk minden múltbeli eseményének tudatalatti képeit, legyenek azok jók vagy rosszak. Benne vannak elraktározva- és benne tárolódnak mindazok a tudatalatti feljegyzések (életünk tudatalatti emlékei; minden sértéssel és jótettel együtt) amit -valaha is- adtunk vagy kaptunk, összes jó tetteink és/vagy elkövetett rossz cselekedeteink, valamint -egyben- az azokra adott és kapott jótékony- vagy kártékony hatások, amelyeket ezek a tudatalatti képek reprodukálnak.

Ha - odaadó- imáink által megbocsátást nyerünk a mások ellen elkövetett sérelmeinkért, ha bocsánatot nyerünk a másoknak okozott sérelmekért, ha meg lesz bocsátva nekünk minden jogtalanság amit mások ellen elkövettünk, és ha minden lehetséges jóvátételt megteszünk, és -konzekvensen- megpróbáljuk jóvá tenni ezeket a jogtalanságokat (amennyire csak lehetséges); ha megtisztítjuk vitális (éter)testünket azáltal, hogy megbocsátunk -mind-azoknak, akik -valaha is- ártottak nekünk, akik megsértettek bennünket és megbántottak minket, valamint, ha kiküszöbölünk és kikapcsolunk minden rossz és gonosz érzést és -főleg- ellenségeskedést, akkor sok rossztól óvjuk meg magunkat, sok nyomorúságot spórolunk meg - és sok halál utáni szenvedéstől kíméljük meg magunkat.

Az érzelem- asztrál test imája a "ne vígy minket a kísértésbe". Az érzelem/érzelmek, és a vágy az emberiség nagy -meg-kísértője. Ez minden tevékenység fő indítéka, ez a legnagyobb motiváció minden tetthez és cselekvéshez, ez a mozgatórugója-, a cselekedetekre való ösztönzője; és jó amíg a cselekedetek a szellem és a lélek terveit szolgálják; a szándékait vitelezik ki, valamint a lélek és a szellem céljait szolgálják. De, amikor a vágy valami lealacsonyító dologhoz ragad magával, ahol az érzelem valami méltatlanságra irányul, és ahol a vágy valami lealacsonyítóra vonatkozik, ami rontja a természetet, azaz; olyasmire ami lealacsonyítja az emberi természetet, akkor nagyon helyénvaló a kérés, és valóban indokolt- és szükséges imádkoznunk, hogy ne essünk kísértésbe.

Szerelem, gazdagság, hatalom és dicsőség és hírnév. Ez az emberi cselekvés négy nagy indítéka és motivációja, és ezek az emberek cselekedeteinek a vezér- és főmotívumai. Ezen dolgok egyikének vagy másikának vágya az indítéka mindannak, amit az ember tesz vagy nem tesz meg. Az egyikre- vagy -akár a- többekre való törekvés készteti az embert minden cselekedetére, valamint az ettől való tartózkodásra. Az emberiség nagy spirituális vezetői elég bölcsek voltak ahhoz, hogy be- és megmutassák ezeket az embereknek, cselekvésre ösztönözve őket, hogy tapasztalatból tanuljanak és bölcsességre tegyenek szert. Az emberiség nagy, bölcs vezetői azért adták ezeket nekünk tetteink mozgatórúgóinak, hogy tanuljunk belőlük és tapasztalatok a gyűjtsük.
Céljaival nemesebb aspirációkkal kell legyőznie az önző szeretetet, magasabb törekvésekkel harcolnia, épp úgy minden más, szűk, önző és személyes okokból eredő vágya ellens is, mely vagyonra, hatalomra vagy dicsőségre irányul.
A szeretet, amelyre törekednie kell, a lélekből fakad; az a szeretet, amelyre vágyakoznia kell, csakis a lélek szeretete, amely minden lényt magában foglal, csak a lélek szeretetére kell vágynia, ennek minden lényt -magasat és alantast- rendűt magában kell foglalnia, és abban az arányban kell növekednie és fokozódnia, amennyiben annak, akire irányul szüksége van rá, annak -egyenes arányos- szükségleteivel.

A vágyott gazdagság nem lehet más, mint bőséges lehetőségekből fakadó vágy embertársaik szolgálatára.
Hatalom pedig csak az, ami az emberiség szintjének emelését szolgálja. Az az igazi gazdagság, ha nagyon sok alkalom van arra, és lehetőségek tárházának a bőségéből áll, hogy embertársainkat szolgáljuk.
A hatalom az, ami az egész emberiség színvonalának emelési teszi lehetővé, az ami kizárólag az emberiség felemelkedését szolgálja.
A hírnév az, ami növeli a jó hír terjesztésének képességét, hogy minden szenvedő gyorsan vigaszt találjon fájó szívére, és csakis az lehet a tanuló számára, ami növeli a képességét, hogy terjessze a jó hírt, hogy így mindenki, aki szenved, gyorsabban -és biztosabban- vigasztalást találjon szívfájdalmára. Csak az lehet az igazi dicsőség, ami képessé tesz bennünket a jó hírek elterjesztésére, hogy minden szenvedő hamarosan vigaszt találhasson szíve aggodalmaira.

Az értelemért (mentál testért) mondott imádság / ima "szabadíts meg minket a gonosztól". Láttuk hogy az értelem összekötő kapocsként szolgál a magasabb rendű és az alacsonyabb rendű természet között, így az értelem (a mentál test) az ember magasabb és alantasabb természete közötti hordozó és kapocs.
Az ember csak a szellemi / lelki szeme kinyitása után tudja a jót megkülönböztetni a gonosztól. Amikor az intellektuális / mentális kötelék szövetkezik a Felsőbb Énnel és engedelmeskedik annak parancsainak, akkor van egy magasztos ideállal rendelkező emberünk.H a a kapocs, az értelem, összeköttetésbe kerül és szövetségre lép a Magasabb Énnel, és teszi ennek az akaratát, azaz, engedelmeskedik az utasításainak, akkor akkor magasabb gondolkodású (mentálú) emberré válik, és magas színvonalú emberrel lesz dolgunk.
Ennek az imának a célja tehát az, hogy megszabadítson minket az értelem (mentál) és az alsóbb vágytest / asztrátest szövetségéből, és mindabból, amit ez magában foglal, az ebből eredő tapasztalatoktól. Így, azért imádkozunk, -és ez ennek az imádságnak a jelentése-, hogy megszabaduljunk azoktól a tapasztalatoktól, melyek az értelemnek (a mentálnak) az alantas érzelemtermészettel (az asztráltest I.-, II. és III. színtjei), és ezzel kapcsolatban levő dolgokkal való összeköttetéséből, összefonódásából erednek.

Az általános egyházi használatra szánt ima, a"MiAtyánk" az imádást helyezi előtérbe, hogy elérjük a szellemi és lelki felemelkedés azon állapotát, amely ahhoz szükséges, hogy az alsóbb hordozók szükségleteinek is kielégítő kérést fogalmazzunk meg, ezért is, az 'Úr imádsága', a "Mi Atyánk", amelyet az Egyháznak általános használatára adtak, az adorációt helyezi az első helyre, hogy elősegítse és elérje azt a szellemi és lelki felemelkedést, melyre szükség van, és amely szükséges ahhoz, hogy a megfelelő kérést előterjesszük az alacsonyabb hordozók/testek szükségleteiről és az azokkal kapcsolatos kérelmek kimondásához.

A hármas szellem minden aspektusa, (a háromszoros szellemnek, ill. a léleknek minden nézete és vetülete) kezdve a legalacsonyabbal, imádattal emelkedik fel- és fordul Isteni aspektusához.
Amikor a Szellem mind három aspektusa a Kegyelem Trónja előtt áll, és aspektusának mindegyike a Kegyelem Trónjának jelenlétében van, mindegyikük imát ajánl fel az anyagi megfelelőjének szükségletei szerint, és azt az imádságot mondja ki, amelyik az anyagi mása szükségleteire vonatkozik, és végül mindhárom egyesül a mentál (a mentáltest) javára mondott végső imában, azaz; összeolvadnak az értelemért (a mentálért) mondott imában.

Az emberi szellem felemelkedik a megfelelőjéhez (hasonmásához), a Szent Lélekhez, mondva: „Szenteltessék meg a Te neved.”
Az élet szellem az ősforrása előtt hajlik meg, a Fiú (Krisztus) előtt, azt mondva, hogy: „Jöjjön el a Te országod.”
A isteni szellem is hasonmása előtt térdel le, az Atya előtt, ezzel az imával / imádsággal: „Legyen meg a Te akaratod.”

Ezután a legmagasabb, a isteni szellem,könyörög az istenség legmagasabb nézetéhez az Atyához, az ő hasonmásáért, annak a megfelelőjéért, a fizikai testtért, és kéri a Legmagasabb Istenséget, az Atyát, hogy: „a mi mindennapi kenyerünket add meg nekünk ma.”
Az ez alatt lévő, de a következő legmagasabb, az életszellem, imádkozik a neki megfelelőjéért, az élet / étertest (az alantas természetben lévő hasonmása) érdekében , a Fiúhoz: „Bocsásd meg nekünk a vétkeinket, ahogyan mi is megbocsátunk mindazoknak, akik ellenünk vétkeztek.”

A szellem legalacsonyabb aspektusa (legalantasabb nézete), az emberi szellem ezután felajánlja kérését az Istenség legalacsonyabb aspektusához (legalantasabb nézetéhez) könyörög, a háromszoros test közül a legmagasabbja, a vágy- és érzelemtestért (az asztráltest érdekében): „Ne vígy minket kísértésbe.”

Végül, az emberben lévő hármas -háromszoros- szellem mindhárom aspektusa egységesen egyesül a legfontosabb imában, az emberben munkálkodó háromszoros szellem nézetei legfontosabbához, az értelemért / elméért, azaz; a mentáltestért tett könyörgésben, ezekkel a szavakkal: „Szabadíts meg minket a gonosztól.”

A bevezetés, „Mi Atyánk, aki a mennyekben vagy”, -amint már említettük- csupán egy borítékon szereplő címzés, 'modernebbül' fogalmazva "a telefonszám a névjegyzékből.
A „Mert Tied az ország, a hatalom és a dicsőség mindörökké. Ámen!” kiegészítést nem Jézus Krisztus adta, de nagyon is találó, mint a hármas szellem búcsúimádása, amikor az Istenséghez intézett közvetlen megszólítását lezárja.


Fordította és szerkesztette:
~ * ~      
(2012-2013)

© Copyright. Minden jog fenntartva!

Fel / Ugrás az oldal tetejére... | Diozófia = Isteni filozófia


.
CHI-kártya   szimbólum
Chi ÉletErő Vitalitáskátyák: folyamatos életerő és vitalitás Önnek, a legmegfizethetőbb áron! Próbálja ki most ingyen!
'Modulálja' a személyes ÉletErő Vitalitáskártyájából kiáramló az ÉletEnergiát kívánsága és szükségeletei szerint -mágikus- szimbólumokkal!

Diozófia

Diozófiai értekezések, elmélkedések és tanulmányok
www.eletenergia.hu/DIOZOFIA

Idézetek...


^ Az 'Úr imádsága' | MiAtyánk (Rózsakeresztes bölcselet magyarázattal)

Megnyitott / Megtekintett oldalak:



Diozófia

Diozófia

» / DIOZÓFIA = Isteni Filozófia > Az 'Úr imádsága' | MiAtyánk (Rózsakeresztes bölcselet magyarázattal)   »»
2025.11.15. / CW: 46
DIOZÓFIA = Isteni Filozófia
Diozófiai értekezések, elmélkedések és tanulmányok
Online chat Chat   .  
ÉLETENERGIA & ÉletEnergiát generáló Készülékek; Magyarországon (és Európában), csak nálunk!   |   Chi ÉletErő VITALITÁSkártya: személyre szóló ÉletErő Vitalitás kártyák (!)  |   Chi AgyTréner & ELMETRÉNER: Modern és hatékony új Meditációs és Relaxációs ÉletEnergia Készülékek  |   DIOZÓFIA: Isteni filozófia   |   -Ingyenes- Energizálás / Vízeneregizálás   |   ÉletErő RADIONIKA / Radionika tipusú ÉletEnergia Készülékek   |   CHI Manager  |   Asztro-Trend: Asztro-Dinamikus Manifesztáció   |   ÉletErő MÁGIA: Techno-Mágia   |   Orgonit®  |   7 Csakra & Aura  |   Dinamikus FENG SHUI CHI: egyszerüen, a legmegfelelőbb Feng Shui Chi-energiák a környezetében!   |   Digitális ÉletEnergia termékek
ÉletErőt generáló ÉletEnergia Készülékek: a világhálón már 1998 óta az Ön szolgálatában!
en   MX es   MD ro   hu  ie eu